Før 2018

21. mai 2016

Yrkeshygienikeren

Yrkeshygienikere er en av arbeidsmedisinerens viktigste samarbeidspartnere. Norsk yrkeshygienisk forening utgir "Yrkeshygienikeren" med artikler som kan være relevante også for leger med interesse for arbeidsmiljø og yrkeshygiene,
08. april 2016

BHTs rolle med livstil diskuteres

I "Dagens Medisin" diskuteres om BHT i større grad bør involvere seg i de ansattes livsstil. Du finner lenke til artikkelen her
11. februar 2016

Åpne kontolandskap - hva sier loven/Arbeidstilsynet

Arbeidstilsynet har laget en ny faktaside om åpent kontorlandskap som tar for seg lov- og forskriftskrav, forvaltningspraksis og en sjekkliste for hva som må kartlegges. Du finer mer om dette her
15. januar 2016

Langtidsplan for obligatoriske kurs (tidl.Rulleringsplan )

Kurs-Koordinatorene lager sine rulleringsplaner for obilgatoriske kurs. Det har vært ønske om å ha mer info på disse rulleringsplanene for arbeidsmedisin. I samråd med spesialistkomiteen har arbeidsmedisin.no prøvd å holde sin egen rulleringsplan oppdatert. Det har ikke vært mulig å få til en samkjøring med kurskoordinatorenes rulleringsplan (nå Langtidsplan for obligatoriske kurs) og vi vil heretter anbefale å bruke denne. Den er også tilgjengelig fra kurskatalog-sidene.
08. januar 2016

"Ramazzini-pris"

Styrene i Norsk arbeidsmedisinsk forening (Namf) og Norsk forening for arbeidsmedisin (NFAM) vedtok 7.12.2015 at det fra og med 2017 skal deles ut en pris på kr. 10 000 for publisering av en artikkel i Ramazzini.
13. oktober 2015

Nytt fra institusjonsutvalget

De arbeidsmedisinske avdelingene fikk igjen positive nyheter med Statsbudsjettet. De øremerkede midlene til fagmiljøene viderføres også i 2016.
09. oktober 2015

Det nye NAMF styret legger planer for 2015-2017

Styret og sekretariatet hadde 7.-8.10 planleggingsseminar på Soria Moria. De la opp planen for styreperioden 2015-17 og diskuterte den med Legeforeningens nye president Marit Hermansen.
21. juni 2015

Om arbeidsmedisinerens rolle i BHT

Styret i NAMF og NFAM har utarbeidet en brosjyre som tydeliggjør hvilken rolle arbeidsmedisineren har i en bedriftshelsetjeneste. Les om den nye brosjyren om arbeidsmedisinerens rolle i BHT her!
10. juni 2015

Godkjenningsordningen skal evalueres

På NHO Service sine nettsider kan du lese mer om dette: http://www.nhoservice.no/article.php?articleID=5686&categoryID=141

Side 2 av 4