Spørreundersøkelse om rekruttering og stabilisering

Hva skal til for å tiltrekke kvalifisert helsepersonell til nordlige utkantstrøk? Hva skal til for at de skal trives og bli her oppe i nord? Hvorfor velger helsepersonell vekk å arbeide i utkantstrøk?

Fastleger  i Tromsø og Finnmark inviteres nå til å delta i en spørreundersøkelse om rekruttering og stabilisering. Undersøkelsen inngår i EU-prosjektet ”Recruit and Retain” der man søker å finne løsninger på de vedvarende utfordringene knyttet til rekruttering og stabilisering av helsepersonell i nordlige utkantstrøk. Norge er et av samarbeidslandene i prosjektet, sammen med blant annet Skottland, Island, Grønland og Sverige. Det er Helse Finnmark HF som er prosjektpartner for Norge. Undersøkelsen blir sendt ut elektronisk den 6. september i åtte land.

Styret i Finnmark legeforening anser dette som en viktig undersøkelse og anbefaler alle våre medlemmer å delta