Finnmark Legeforening og kurskomiteen inviterer til vårkurs i Karasjok torsdag 22. mars – lørdag 24. mars 2012

Hva er MUPS og angår det meg?
Medisinsk uforklarte plager og sykdommer (MUPS) er pasientsymptomer hvor helsevesenetikke finner noen medisinsk årsak. Denne pasientgruppen er stor, og mange pasientermed MUPS klager over at de får dårlig hjelp hos legen. Legen på sin side kan kjenne segusikker når tradisjonell medisinsk kunnskap er utilstrekkelig for forståelse og behandlingav helseplagene. Lege-pasient-forholdet kan settes på strekk, særlig når det gjelder fellesforståelse av sykdomsmekanismer, diagnostikk og behandling.
last ned
Bilde: Rica Hotel

Vi i kurskomiteen er stolt av å ha fått med oss Norsk forening for allmennmedisinsreferansegruppe for MUPS v/Kirsti Malterud og vår egen Peter Prydz til å lage et kliniskemnekurs om dette veldig aktuelle temaet.
Vårkurset er som alltid lagt opp med en god sosial ramme som innebærer lange lunsjpauser og sosialt samvær. Årsmøtet blir avholdt fredag ettermiddag, årsmøtemiddag på kveldstid.

Du er hjertelig velkommen! Meld deg på, pakk med skiutstyr og godt humør.
Hilsen kurskomiteen Finnmark Legeforening.

Frist for påmelding er 9.mars