08. mars 2020

Endelig ser vi effekten av røykekutt

Aftenposten har skrevet en artikkel om overnevnte tema.
05. desember 2019

Endringer i kontingent 2020

Som vedtatt på NFLs årsmøte 08.11.19 økes kontigenten for 2020 på følgende måte:
13. november 2019

Lungekreftopererte har stor nytte av hard trening, viser ny forskning

Aftenposten har skrevet en artikkel om ovennevnte tema.
13. november 2019

Debattinnlegg om e-sigaretter i Aftenposten

E-sigaretter gjelder de unges helse. Det er hos dem bruken vil øke mest. Å bruke udokumentert røykeavvenning hos eldre røykere som argument for å tillate e-sigaretter, gir da lite mening, skriver en kvintett bestående av ledere fra Oslo universitetssykehus, Sørlandet sykehus, Rikshospitalet og Kreftregisteret.
07. november 2019

NFL presenterer veileder for alvorlig astma

Norsk forening for lungemedisin har gleden av å presentere "Praktisk veileder for alvorlig astma hos voksne.
30. oktober 2019

Invitasjon til å nominere kandidater til Kong Olav Vs kreftforeningspris 2020

Legeforeningen har mottatt invitasjon til å nominere kandidater til Kong Olav Vs kreftforeningspris 2020.
22. oktober 2019

Norsk forening for lungemedisin gjør kloke valg!

Gjør kloke valg kampanjen oppfordrer helsepersonell og pasienter til en samtale om problemene knyttet til overdiagnostikk og overbehandling. For mange undersøkelser og behandlinger er ikke bare unødvendig, det kan i verste fall være skadelig. Mer er ikke alltid bedre!
13. september 2019

Arbeidsgruppe for obligatorisk etterutdanning i lungemedisin

Vi er glade for å ha fått med oss et sterkt team av kolleger med ulik bakgrunn og kompetanse til arbeidsgruppen for obligatorisk etterutdanning i lungemedisin.
09. september 2019

Trening som medisin

Kompetansetjenesten Trening som Medisin har eksistert siden 2016 for å bidra til økt kompetansespredning og kompetanseoppbygging blant helsepersonell som møter pasienter med hjertesykdom, hjertesvikt, perifer karsykdom og kols.

Side 3 av 5