Reiseregninger til NBF

Om deking av reiseutgifter for Norsk barnelegeforening

NBF dekker reiser til og fra styremøter, Vårmøter og Pediaterdager og opphold i forbindelse med dette for ordinære styremedlemmer og innkalte varamedlemmer. For reiser i forbindelse med andre møter, og for andre medlemmer med verv i NBF, skal dette klareres med leder/økonomiansvarlige på forhånd.

Vedlagte reiseregninger skal benyttes og sende til økonomiansvarlige i styret så snart som mulig etter at reisen har funnet sted.

Det kreves kvittering eller faktura for utlegget (eks. elektronisk billett).  Utskrifter av kreditt- og bankkortkvitteringer er ikke tilstrekkelig.

Refusjon av faktiske utlegg krever regning der det fremgår personnummer og oppdragets formål og deltakere (det er nok å skrive ”styret” eller ”prosjektgruppe”)

Hvordan opprette reiseregninger i NBF

1. Fyll ut excel-skjema «reiseregning-nbf-2023.xls» (vedlegg under)
2. Husk å dobbeltsjekke datoer i rutene hvis du gjenbruker gamle skjema
3. Lagre som pdf
4. Last ned kvitteringer for reise
a. Det finnes mulighet for å laste ned kvitteringer som pdf til din email fra de fleste reiseappene
b. Du kan ta bilde/screenshot, men husk å lagre de som pdf.
c. Alternativt kan du legge alle bilder av kvitteringer i et word-dokument som du lagrer som pdf til slutt.
5. Google «merge pdf», velg en av sidene som dukker opp.
6. Last opp reiseregningen samt bilagene. Reiseregningen skal ligge først!
7. Endre navn på dokumentet så det framgår hva det er, formålet og for hvem - Feks «Reiseregning_vårmøte2022_DrPederAter»
8. Send dokumentet til kasserer@barnelegeforeningen.no
9. Frist; så snart som mulig etter oppdragets avslutning!

Kontakt økonomiansvarlig Alexander Aalberg ved behov: kasserer@barnelegeforeningen.no