Visuell profil

Få en oversikt over grafisk materiell som du kan bruke i forbindelse med arbeid i Legeforeningen.
Legeforeningens logo med Asklepios.
Asklepios i Legeforeningens logo.

Den norske legeforenings hovedlogo

Det er laget to versjoner av Legeforeningens logo.

Det er ikke lov å bruke Legeforeningens logo i markedsføringen av legekontor. Logoen skal kun brukes der man representerer Legeforeningen direkte. Men det er lov å skrive at man er medlem i Den norske legeforening, eller i kortform at man er medlem i DNLF.

Den norske legeforening sin logo

Versjon 2 er en forenklet logosymbol for bruk under 2,5 cm høyde og på digitale flater. I 2021 ble det vurdert å modernisere og forenkle formen på logosymbolet for å optimalisere denne for digitale- og mindre flater. Foreløpig blir denne varianten anbefalt ved bruk i størrelse under 2,5 cm høyde og til skjermbruk, men erstatter ikke den opprinnelige logoen. Denne versjonen er mer ren, tydelig, anvendelig og moderne.

Den norske legeforening sin logo

Versjon 1 brukes ellers og er den klassiske logoen til legeforeningen. Denne versjonen er en illustrasjon og er mer hitorisk og ærverdig. Begge logoene ligger i .zip-filen.