Tekniske problemer

Vi opplever for tiden noen tekniske problemer og enkelte tjenester på nettsiden kan være utilgjengelig frem til vi har fått løst dem.

Visuell profil

Få en oversikt over grafisk materiell som du kan bruke i forbindelse med arbeid i Legeforeningen.
Legeforeningens logo med Asklepios.
Asklepios i Legeforeningens logo.

Den norske legeforenings hovedlogo

Det er laget to versjoner av Legeforeningens logo.

Det er ikke lov å bruke Legeforeningens logo i markedsføringen av legekontor. Logoen skal kun brukes der man representerer Legeforeningen direkte. Men det er lov å skrive at man er medlem i Den norske legeforening, eller i kortform at man er medlem i DNLF.

Den norske legeforening sin logo

Versjon 2 er en forenklet logosymbol for bruk under 2,5 cm høyde og på digitale flater. I 2021 ble det vurdert å modernisere og forenkle formen på logosymbolet for å optimalisere denne for digitale- og mindre flater. Foreløpig blir denne varianten anbefalt ved bruk i størrelse under 2,5 cm høyde og til skjermbruk, men erstatter ikke den opprinnelige logoen. Denne versjonen er mer ren, tydelig, anvendelig og moderne.

Den norske legeforening sin logo

Versjon 1 brukes ellers og er den klassiske logoen til legeforeningen. Denne versjonen er en illustrasjon og er mer hitorisk og ærverdig. Begge logoene ligger i .zip-filen.