Analyse av nettsidebruk

Sidene bruker også Matomo for å følge med på statistikk over bruken av nettsidene.

Les gjerne mer om hvordan vi har slått av innhenting av personlige data hos Matomo som vi bruker som analyseverktøy.

Legeforeningen.no

“OpenIdConnect.nonce.xxxxxx”
Brukes av autentiseringsløsningen OpenId til å hjelpe med å forhindre angrep(spesifikt "replay-angrep").

“ARRAffinity”
Brukes av Microsoft Azure til å sjekke hvilken applikasjonsinstans brukeren ble sendt til på første sidevisning slik at plattformen kan sende brukeren til samme instans på neste sidevisning.

“ai_user”
Det som blir lagret er en unik og tilfeldig generert nøkkel og tidspunktet når den nøkkelen ble opprettet. Settes av Application Insights for å relatere fjernmåling til en brukersesjon.

“ai_session”
Det lagres tre verdier: en unik og tilfeldig generert nøkkel, tidspunktet når det ble opprett, og fornyelsestiden. Brukes av Application Insights til å gruppere fjernmålingen fra klient og server til samme brukersesjon.

“ReturnRibbonControlOptions”
Brukes til å vise en snarvei øverst på siden for å komme tilbake til en tidligere handling (f.eks. for å komme tilbake til en kurspåmelding hvis man har navigerer bort fra siden).

"ASP.NET_SessionId"
Denne gjør at løsningen vet hvem du er mens du navigerer på nettsidene og er nødvendig for at nettsidene skal fungere. Slettes når du lukker nettleseren.

Matomo analyseverktøy

MATOMO_SESSID
Midlertidig informasjonskapsel ​som gjør det mulig for brukeren å unngå sporing.​

“SearchParametersCourses”
Brukes til å huske søkefilter for kurs (https://www.legeforeningen.no/kurs).

“SearchParametersHearings”
Brukes til å huske søkefilter for høringer (https://www.legeforeningen.no/hoeringer).

“IsHealthProfessional”
Brukes på kloke valg til å huske om bruker jobber i helsevesenet eller ikke (https://www.legeforeningen.no/kloke-valg).

Som innlogget vil disse komme i tillegg:

Holder deg logget inn mens du navigerer i portalen.

“login-return-url”
Brukes ved innlogging for å ta vare på hvilken side brukeren stod på, slik at de kan sendes tilbake til samme sted etter innlogging.

Som innlogget nettredaktør vil disse komme i tillegg:

“__epiXSRF”
Brukes av Episerver til å beskytte brukeren mot cross-site request forgery (XSRF). Påvirker kun redaktør- og admin-brukere.

"_epiAntiForgeryToken"
Settes av EpiServer for å hindre angrep på nettsidene.

"editlanguagebranch"
Husker hvilket språk du har valgt i editoren.

"tinymcePasteText"
Brukes av EpiServer ved redigering av nettsidene.