Tidsskriftet har fått nytt design

Nye sjangre, artikkelserier og ny struktur er blant nyvinningene i den ferske utgaven av Tidsskrift for Den norske legeforening.
IMG_0446_2
PRESENTERTE: Redaktør Are Brean, redaksjonssjef Merete Kile Holtermann og visuelt ansvarlig Lotte Grønneberg lanserte sommerutgaven av Tidsskriftet på Legenes hus tirsdag. Foto: Ellen Bye Knutsen

Redaksjonen i Tidsskriftet har over lengre tid arbeidet med en omlegging. Nå er resultatet klart. Tidsskriftet har fått et nytt design, laget av stjernedesigner Mark Porter som blant annet har jobbet for The Guardian og redesignet Dagens Næringsliv.

Den nye versjonen av Tidsskriftet inkluderer blant annet essay-tekster til langlesing, skriver redaktør Are Brean i sin minileder. For første gang presenteres også tekster kun på engelsk, i form av et bidrag til en ny artikkelserie om global helse i samarbeid med Norad og Senter for global helse ved Det medisinske fakultet ved Universitetet i Oslo.

Tidsskriftet sendes ut til alle medlemmer av Legeforeningen, og er tilgjengelig på nett.