11. oktober 2017

Behov for et helseløft

Valgkampen viste en tverrpolitisk enighet om at helse må få høyere prioritet i statsbudsjettet i årene fremover. Legeforeningen mener denne kursendringen må komme allerede nå.
05. oktober 2017

- En varig og påtvungen arbeidstidsreform

Akademikerne Helses advokat, Christopher Hansteen, la i sin sluttprosedyre frem hvilke konsekvenser Rikslønnsnemndas avgjørelse vil ha for sykehuslegene.
05. oktober 2017

Forbedringsarbeid i praksis - konferanse av leger for leger

Legeforeningen inviterer til konferansen "Enkelt og håndterlig - forbedringsarbeid i praksis" 14.-15. november.
04. oktober 2017

Reagerer på fremstilling av lege i tegneserie

Legeforeningen mener Justis- og beredskapsdepartementet gir feilaktig informasjon i kampanje rettet mot flyktninger og migranter.
03. oktober 2017

Kartlegger medlemmenes behov

Legeforeningens medlemsundersøkelse for 2017 går ut i disse dager.
02. oktober 2017

Legenes arbeidstid under lupen

Rettsbehandlingen av konflikten om sykehuslegers arbeidstid startet opp i Arbeidsretten mandag 2. oktober. Det er satt av fire dager til saken.
27. september 2017

Sykehuskonflikten for Arbeidsretten

Kampen for det kollektive vernet fortsetter når Akademikerne Helse og Spekter møtes i Arbeidsretten 2.-5. oktober. Konflikten står om sykehuslegenes arbeidstid.
26. september 2017

FNs traktat mot atomvåpen

Verdens legeforening (WMA) og Leger mot atomvåpen (IPPNW) kommer nå med en felles uttalelse i forbindelse med signering av avtalen om forbud mot atomvåpen.
12. september 2017

Ny borgerlig regjering må prioritere helse

Legeforeningens president gratulerer de borgerlige partiene med valgseieren og forventer en tydeligere prioritering av helse i den neste fireårs-perioden. - Nå er det avgjørende at regjeringen viser evne og vilje til å styrke den offentlige helsetjenesten, sier president Marit Hermansen.

Side 3 av 11