29. august 2017

Nye artikler

Aftenposten hadde tidligere i år en artikkelserie om rus og avhengighet, forfattet av forskere ved FHI og SERAF. Vi har nå gjort artiklene tilgjengelige under "Anbefalt litteratur". Dette er eksempler på god folkeopplysning og får beste karakter! Vi har også lagt inn en rekke nye bøker, nettkurs og andre nettressurser. Takk til Tore Willy Lie ved i Nasjonal Kompetansetjeneste ROP! Om noen av leserne våre har andre forslag, kontakt meg gjerne på svein.skjotskift@helse-bergen.no
26. juni 2017

God Sommer! (Nyhetsbrev fra Guri)

Guri Spilhaug som er leder i NFRAM, har laget et nyhetsbrev til alle medlemmene. Dette oppsummerer i korte trekk året som har gått og planene for det som ligger foran oss det første halvåret. Styret samlet seg om 6 strategisk viktige satsningsområder for det videre arbeidet.
23. mars 2017

Ny norsk lærebok i rusmedisin

Jørgen G Bramness og Tom Vøyvik har skrevet en balansert, tankevekkende og praktisk rettet bok om rasjonell bruk av angst- og sovemedisin. Den bør stå i bokhyllen til alle leger som arbeider med rusmedisin!