19. desember 2020

Revidert veileder i gynekologi - Høringsrunde

Nå er de reviderte kapitlene i gyn-veilederen klare til høring blant medlemmene.
27. november 2020

Forslag til organisering og innføring av tilbud om NIPT og ultralydundersøkelser i første trimester

Helsedirektoratets har utredet hvordan tilbud om ultralydundersøkelse i første trimester av svangerskapet og utvidet mulighet for NIPT (ikke-invasiv test av fosteret) kan innføres i helsetjenesten, etter at Stortinget besluttet at dette skal innføres.
25. november 2020

Innlegg: Igangsetting av alle fødsler i svangerskapsuke 41 er uhensiktsmessig

Camilla Haavaldsen, Anne Eskild og Nils-Halfdan Morken har skrevet i Tidsskriftet: "Folkehelseinstituttet og Helsedirektoratet diskuterer om fødsel bør igangsettes hos alle gravide i svangerskapsuke 41. Etter vår mening er denne diskusjonen unødvendig."
16. november 2020

Webinar 18.11.20 fra Hdir om NIPT, tidlig UL og fosterdiagnostikk

Helsedirektoratet inviterer til webinar 18. november kl 12.30 – 13.30 der man presenterer Helsedirektoratets utredning om oppfølging av Stortingets anmodningsvedtak om NIPT, tidlig ultralyd og fosterdiagnostikk og utredning av budsjettkonsekvensene av anbefalingene.
22. oktober 2020

Har du pasient med lichen planus? AP-GELP-studien trenger flere deltakere!

Genital erosiv lichen planus (GELP) hos kvinner kan være vanskelig å behandle og mange har mye plager med smerter, sårdannelse og sammenvoksinger. I AP-GELP-studien undersøker vi om immundempende tabletter (apremilast/ OtezlaⓇ) kan være en effektiv behandling for kvinner med lichen planus i underlivet.
02. oktober 2020

Webinar/generalforsamling 22.10.20

Kjære alle medlemmer!
22. september 2020

NFOG textbook

NFOG e-textbook lansert 1.09.2020!
11. september 2020

1. oktober frist for å søke NFOG fond og Legeforeningens kvalitetsforbedringsfond

11. september 2020

Endringer i bioteknologilova

Mange lurer på NGFs rolle når det skal gjennomføres endringer i bioteknologiloven. Vitenskapenskapelig sekretær Ragnar Kvie Sande har skrevet en liten oppdatering.

Side 1 av 4