Rammeavtale og pandemi avtale i Oslo. Valg av tillitsvalgte.

Ikon for nyhetsbrev for Oslo legeforening

Rammeavtale og pandemi avtale i Oslo

Rammeavtale forhandlingene mellom Legeforeningen og Oslo kommune er utsatt til høsten.

Årsaken er at Oslo kommune ikke har hatt kapasitet til å delta i forhandlingen de siste månedene da 3.smittebølge har preget byen.

I ventetiden har vi lykkes å få på plass en pandemi avtale som omhandler arbeider på Aker legevakt og vaksinering på fastlegekontorene. Frem mot sommeren blir denne avtalen evaluert og Legeforeningen vil jobbe for en forlengelse av denne.

Du finner alle avtaler på vårt nettsted.

Valg av tillitsvalgte

Det skal i sommer velges nye landsråder, og vi ønsker svært gjerne forslag til kandidater.

Landsrådene må være tillitsvalgt eller vara, dette velges på ALU møtene i bydelene eller på arbeidsplassene for kommunalt ansatte leger. Vi ber om at forslag til kandidater sendes på mail til: kristin.thoresen@legeforeningen.no senest 31.mai.

Ønsker dere alle en fortsatt annerledes 17.mai!