Eldre saker

14. mars 2013

Doktor i Nord gjenoppstår

Før jul ble Doktor i Nord offisielt nedlagt, men i juni 2013 gjenoppstår den for medlemmer i Nordland og Finnmark. Nå håper redaksjonen på innspill fra medlemmene for å gjøre bladet friskt og levende.
14. mars 2013

Velkommen til landsstyremøte i Alta

Finnmark Legeforening har gleden av å ønske velkommen til landsstyremøtet 2013 i Alta 4. - 6. juni. Fastlege og artist Anne Maddji Heatta skal sette sitt preg på åpningsseremonien og på kvelden byr Sorrisniva på småmat og elvesafari.
06. september 2012

Spørreundersøkelse om rekruttering og stabilisering

Hva skal til for å tiltrekke kvalifisert helsepersonell til nordlige utkantstrøk? Hva skal til for at de skal trives og bli her oppe i nord? Hvorfor velger helsepersonell vekk å arbeide i utkantstrøk?
15. februar 2012

Finnmark Legeforening og kurskomiteen inviterer til vårkurs i Karasjok torsdag 22. mars – lørdag 24. mars 2012

Hva er MUPS og angår det meg? Medisinsk uforklarte plager og sykdommer (MUPS) er pasientsymptomer hvor helsevesenetikke finner noen medisinsk årsak. Denne pasientgruppen er stor, og mange pasientermed MUPS klager over at de får dårlig hjelp hos legen. Legen på sin side kan kjenne segusikker når tradisjonell medisinsk kunnskap er utilstrekkelig for forståelse og behandlingav helseplagene. Lege-pasient-forholdet kan settes på strekk, særlig når det gjelder fellesforståelse av sykdomsmekanismer, diagnostikk og behandling.
09. februar 2012

Årets Finnmarksleger 2011

Gynekolog Ingrid Petrikke Olsen (42) og allmennlege Sigrun Winterfeldt (70) er kåret til Årets Finnmarksleger 2011
09. februar 2012

Støtt opp under pasientsikkerhetskampanjen.

Finnmark legeforening og leder Jostein Tørstad oppfordrer medlemmene til å støtte opp under pasientsikkerhetskampanjen.

Nytt styre på plass

Det nye styret i Finnmark Legeforening begynner å komme på plass. Fremdeles mangler en del tillitsvalgte fra yrkesforeningene, men styret håper at dette er på plass om ikke lenge.

Helge Søndenå ble årets Finnmarkslege i 2007

Årets Finnmarkslege heter Helge Søndenå. Han fikk utnevnelsen under Finnmark Legeforenings medlemsmøte i Alta 16/11.

Jan Eggesvik ble årets Finnmarkslege i 2006

Side 3 av 5