Ultralydkongress i Stavanger i april 2018

Norsk Forening for Ultralyddiagnostikk arrangerer sitt årlige symposium. Du får tellende poeng- men enda viktigere: klinisk utbytte. Det lille bekkenet og abdomen forøvrig venter på å bli oppdaget av deg!
svangerskapsomsorg_small

Visste du at det fantes NFUD, Norsk Forening for Ultralyddiagnostikk? De arrangerer et veldig bra kurs hvert år, som gir tellende poeng og god faglig utbytte.

Arrangørene klarer nærmest sirkelens kvadratur og forener flere fagfelt og et stor spenn av kunnskapsnivå under et tak- og får mange fornøyde deltakere!

I noen felles og flere delte session, kan både almennleger, jordmødre, kirurger og selvfølgelig gynekologer lære noe nytt. Ultralyd er et enkelt og ikke-invasiv verktøy, som er en fantastisk diagnostisk berikelse- men det forutsetter at man har lært seg noen knep. Dette får du anledning til. Den desidert største sessionen er innen gyn/føde og Davor Jurkovic fra Røyal College of London er invitert til å ta oss med på en reise i minst femti gråsjatteringer. Han er en "big shot" i ultralydverden, å få ham til Stavanger er en ære.

For de som har hørt alt om endometriose, ikke er interressert i infertilitet og kan sin 12-ukers scan, er det også mulig å fordype seg i andre felt: bløtvevstumorer eller abdomen. Det er faktisk veldig praktisk å kunne vurdere postoperative hematomer, abscesser og gallestein!

Mer info og påmelding finnere dere på: