2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 Eldre artikler

07. mai 2020

Til alle medlemmer i NFRAM

Vi er inne i en tid hvor vi alle følger helsemyndighetenes råd og restriksjoner som blant annet innebærer å unngå store forsamlinger som er en smitterisiko. Styret i NFRAM har derfor besluttet å avlyse årsmøtekonferansen som var planlagt i Bergen 2. – 4. november.
27. september 2019

Viktig konferanse: Rus og psykisk helse 2020

RUS OG PSYKISK HELSE arrangeres for 10. gang!. Målet er å fylle Oslo Kongressenter med entusiastiske ogpositive medarbeidere som på en eller annen måte er engasjert ifagfeltet. Kommunehelsetjenesten er bærebjelken i en tjenestesom også må spille på lag med spesialisthelsetjenesten, meddistriktspsykiatriske sentre og forskning og høgskoler for å utdannekompetente helsearbeidere.
14. august 2019

Sensommerhilsen

Her kommer nyhetsbrev fra NFRAMs leder, Guri Spilhaug, om NFRAMs visjon og den kommende årsmøtekonferansen i Tromsø.
14. mai 2019

Systematisk ruskartlegging i somatikken

Hvordan kartlegge og følge opp rusproblematikk i somatiske akuttenheter? Det er tema for et nytt utviklingsprosjekt med forskningstilnærming som Nasjonal kompetansetjeneste TSB skal koordinere.
08. november 2018

Guri Spilhaug blir ny leder for Nasjonal kompetansetjeneste TSB

Guri Spilhaug, nylig gjenvalgt leder av NFRAM, tiltrer som leder av Nasjonal kompetansetjeneste TSB 1. januar 2019
04. mai 2018

LAR-konferansen 2018

Den 12. LAR-konferansen avholdes 18. og 19. oktober 2018 på Meet Ullevaal i Oslo Tid og sted: 18.-19.oktober 2018 Meet Ullevaal i Oslo
29. august 2017

Nye artikler

Aftenposten hadde tidligere i år en artikkelserie om rus og avhengighet, forfattet av forskere ved FHI og SERAF. Vi har nå gjort artiklene tilgjengelige under "Anbefalt litteratur". Dette er eksempler på god folkeopplysning og får beste karakter! Vi har også lagt inn en rekke nye bøker, nettkurs og andre nettressurser. Takk til Tore Willy Lie ved i Nasjonal Kompetansetjeneste ROP! Om noen av leserne våre har andre forslag, kontakt meg gjerne på svein.skjotskift@helse-bergen.no
26. juni 2017

God Sommer! (Nyhetsbrev fra Guri)

Guri Spilhaug som er leder i NFRAM, har laget et nyhetsbrev til alle medlemmene. Dette oppsummerer i korte trekk året som har gått og planene for det som ligger foran oss det første halvåret. Styret samlet seg om 6 strategisk viktige satsningsområder for det videre arbeidet.
23. mars 2017

Ny norsk lærebok i rusmedisin

Jørgen G Bramness og Tom Vøyvik har skrevet en balansert, tankevekkende og praktisk rettet bok om rasjonell bruk av angst- og sovemedisin. Den bør stå i bokhyllen til alle leger som arbeider med rusmedisin!

Side 3 av 8