NFDV-stipend forskning og fagutvikling - utlysning

Til alle medlemmer av NFDV,

Styret ønsker med dette å lyse ut NFDV-stipend for forskning og fagutvikling på til sammen opptil kr. 100.000.

Det kan søkes om stipend til hospiteringsopphold, forskning eller annen fagutvikling som arbeidsgiver ikke nødvendigvis kan forventes å finansiere fullt ut, som f.eks.:

Kurs i utlandet (ikke ordinære kongresser)
Studieopphold i forbindelse med forskning
Annen hospitering i utlandet
Innkjøp av reagenser/driftsmidler til forskning
Publiseringsavgift ved forskningsartikler

Ordinære kongresser/møter omfattes ikke av stipendordningen.

Alle medlemmer av NFDV kan søke. Hver søker kan maksimalt søke om kr. 30 000.

I følge norsk lov vil tildelinger bli meldt Skatteetaten uten skattetrekk. Skattefritak forutsetter at beløpet blir brukt til det oppgitte formålet, helst innen utgangen av det året utbetalingen skjer.

NB! Tildelte stipend utbetales i etterkant av gjennomført faglig formål. Stipendmottaker må da sende en kort bekreftelse med kopi av dokumenterte utlegg til regnskapsfører. Mer informasjon vil følge i melding om tildeling av stipend.

Søknad med budsjett og beskrivelse av hva beløpet skal brukes til, sendes per e-post til Kristian Enerstvedt på kenerstvedt@hotmail.com innen 10/4-2024.

På vegne av styret,

Ingeborg M. Bachmann, leder