Forskningsprisen 2015

NAMF/NFAM deler ut ny forskningspris, DU kan sende inn forslag!
Og vil du være med på utdelingen så melder du deg på vårkonferansen!

Forskningsprisen skal i år utdeles for fjerde gang, på NAMF/NFAMs vårkonferanse 6.-8. mai 2015.

Alle medlemmer av NAMF/NFAM kan nominere kandidater. Fristen for nominasjon er satt til 15. mars 2015. Prisen kan kun tildeles medlemmer av NAMF/NFAM.

Prisen tildeles for en originalartikkel publisert i Tidsskrift for den norske legeforening eller i et internasjonalt peer-review tidsskrift. Prisen i 2015 tildeles for en artikkel publisert i løpet av 2014. Den aktuelle kandidaten skal ikke ha disputert før den aktuelle artikkelen er akseptert for publisering.

Nominasjonen skal inneholde begrunnelse og den aktuelle publikasjonen skal vedlegges.

Nominasjoner sendes til Forskningsutvalget som vurderer forslagene og innstiller prisvinner.

E-post: merete.bugge@stami.no

Styrene i NAMF/NFAM behandler innstillingen og utnevner prisvinneren.

Prisvinneren inviteres til vårkonferansen 2015, og vil, i tillegg til heder og ære, motta et reisestipend.