40 glade arbeidsmedisinere på årets Vårkonferanse

Endelig kunne vi møtes igjen og 40 glade kursdeltakere tok turen opp til Soria Moria Hotell. Vi ladet opp med et besøk på Roseslottet – en flott kunstinstallasjon ved Frognerseteren.
40 glade kursdeltakere poserer på Soria Moria Hotell. Foto: Inger Marie Daffinrud

Det er brødrene Vebjørn Sand og Eimund Sand som står for denne mektige utstillingen som forteller om andre verdenskrig i Norge og om de grunnleggende prinsippene for demokrati, rettsstat og humanisme.

Årets røde tråd var Gjør kloke valg-kampanjen der Tuva Stranger Mjønes fra Legeforeningen sparket i gang og spilte opp til tema "Gjør kloke valg i arbeidsmedisinen". Målet for oss arbeidsmedisinere er å bli bevisst på utfordringer ihht til «Gjør kloke-valg i arbeidsmedisin, og få medlemmer involvert i hvilke utfordringer fagmiljøet møter.

Det var mange spennende foredrag og som vanlig et meget engasjert publikum og debattanter. Representanter fra bl.a. Arbeidstilsynet, Helsedirektoratet og forelesere fra privat sektor og arbeidsmedisinske avdelinger både ga oss tips, men ikke minst fikk også med seg god informasjon og gode innspill tilbake.

Questbackundersøkelsen som vi gjennomførte i vinter ga oss god og nyttig informasjon og vi knyttet gruppeoppgavene til både foredrag og det vedtatte strategidokumentet for Namf og NFAM vedtatt for denne styreperioden.

Mellom slagene avholdt vi også årets årsmøte, raskt og problemfritt.

Kurskomiteen og styret vil jobbe videre med alle de gode innspillene og resultater av gruppeoppgavene i tett tilknytning til strategidokumentet.

Vi annonserte også neste års Vårkonferanse som finner sted fra 3. – 5. mai 2023 på Solstrand hotell og bad – et nydelig sted med en rolig og fin atmosfære så sett av tidspunktet allerede nå.

Tusen takk for ditt bidrag til at det ble en god konferanse.