11. oktober 2023

Søk stipend fra Pasteurlegatet

Unge, aktive og lovende forskere, under doktorgradsnivå oppfordres til å søke. Søknadsfristen er 1. desember.
06. oktober 2023

Spesialistutdanningskonferansen for leger 2023

Spesialistutdanningskonferansen 2023 fant sted på Stiklestad 25. og 26. september. Det var en fin setting med historiske omgivelser og rundt 180 deltakere fra hele landet.
18. september 2023

EHiN 2023

På Norges største møteplass for e-helse skal Legeforeningen ha stand og holde flere innlegg. Det skjer i X Meeting Point, Hellerudsletta, 7. – 8. november. Husk den store medlemsrabatten!
26. april 2023

Kritiserer folkehelsemeldingen: -Mangelfull på konkrete tiltak

06. mars 2023

Avtale om klinikerinvolvering i Nye metoder

Intensjonsavtalen mellom Nye metoder og Legeforeningen trer i kraft 1. mars 2023.
05. januar 2023

Kjenner du en kvalitetshøvding? Legeforeningen deler ut to kvalitetspriser

Prisene skal belønne og stimulere til kvalitetsarbeid i helsetjenesten. Det utlyses to priser, en innenfor primærhelsetjenesten og en innenfor spesialisthelsetjenesten.
25. august 2022

Johan Selmer Kvanes’ legat til forskning og bekjempelse av sukkersyke

Fra legatet kan det i år deles ut midler til ett eller flere forskningsprosjekter vedrørende diabetes. Det kan utdeles totalt kr 540 000 fra legatet. Pengene skal benyttes som drifts- eller lønnsmidler.
25. august 2022

Trelasthandler A. Delphin og hustrus legat til bekjempelse av astmatisk bronkitt

Fra legatet kan det i år deles ut totalt kroner 200 000 kroner som midler til forskning på obstruktive lungesykdommer hos barn og voksne. Pengene skal benyttes til et klinisk eller annet relevant forskningsprosjekt og skal benyttes som drifts- eller lønnsmidler.
23. juni 2022

Marie Spångberg-prisen 2022

Marie Spångberg-prisen til Siri Lillegraven Lillegravens forskning viser at det hyppigere oppstår oppblussing av revmatoid artritt dersom dosen medisin blir halvert.

Side 2 av 7